כל בית עסק מתחיל שרוצה לשווק את עצמו בצורה דיגיטלית צריך להשקיע משאבים על מנת לקדם את עצמו ולהגיע לתוצאות. ההבנה שהאינטרנט הוא מדיום מוביל ואיכותי וכבר לא מדובר בטכנולוגיה של המחר אלא בטכנולוגיה של האתמול, מאוד חשובה.
השלבים הראשונים אותם יש לעשות לפני היציאה לשוק ותחילת העבודה יהיו – תכנון אסטרטגי, אפיון עצמי, אפיון הלקוח בחירת התקציב ויציאה לדרך. מרכז הכובד של קמפיין מהסוג הזה דווקא נמצא בעיני בתכנון האסטרטגי המקדים ולא בקמפיין עצמו. תכנון מראש בצורה יסודית הוא המתפתח להצלחתו ל כל קמפיין ויניב לכם תוצאות איכותיות בהמשך. יציאה לדרך ללא תכנון מסודר וקפדני תהיה כמו נסיעה ללא נהג או ללא ידיעה של היעד.
בשלבים שאחרי התכנון האסטרטגי אנו נאפיין את עצמנו כבית עסק, מה הן החולשות והחזקות, מה היתרונות והחסרונות ומה יש לנו להציע ללקוחות. הכי חשוב לדעת מהי הייחודיות שלנו ואיך אנחנו מתבלטים מעל אחרים.
לאחר מכן אנחנו צריכים לייצר תובנה איכותית ומשמעותית של הלקוחות וצרכיהם. ברגע שתוכלו כבית עסק לאפיין את הלקוחות שלכם ולדעת מה הצרכים הייחודיים שלהם, כך גם תדעו לענות על הבקשות שלהם בצורה טובה יותר, מהירה ואיכותית יותר ובסופו של דבר להגיע למצב של גידול במחזור החודשי.
עכשיו כשאתם כבר יודעים את כל הנתונים הללו, הגיע הזמן להתחיל במסע השיווק באינטרנט, כאשר אתם יודעים בדיוק לאן לצעוד. קמפיין איכותי יכיל לא רק מאפיינים פשוטים וידועים ואף ממוצים כמו באנרים וסרטונים אלא יכלול מאפיינים של מסע פרסום באינטרנט.
ראוי גם לציין שכדי שהקמפיין שלכם יהיה איכותי, צריך מקום כלשהו שיקלוט את תעבורת האינטרנט שאתם מייצרים לעצמכם ולכן אתר תדמית איכותי יהיה המינימום שתדרשו להכין לעצמכם כקרקע לקליטת הלקוחות החדשים והמתעניינים, שיאספו על ידיכם באמצעות קמפיין הפרסום שלכם.
ההמלצה שלי היא שאם אתם עסק מתחיל לא מהתחלה למהר ולשפוך תקציב גדול על הפרסום אלא דווקא להתחיל עם תקציב בינוני ואולי קטן, לראות את התוצאות בשטח ולפי זה לתקן כל פעם. זה היתרון המובהק של פרסום באינטרנט בניגוד לפרסום במדיה המסורתית שהיא רדיו טלוויזיה עיתונים וכדומה. באינטרנט ממש ניתן לראות מה קורה לכל קליק. כך שניתן להריץ את הקמפיין לשבוע ואז לתקן, עוד שבוע ולתקן שוב, עד שמגיעים למצב האידאלי מבחינת החזר על השקעה. בשלב הזה תוכלו להגדיל את התקציב ולצפות להתפתחויות.
עכשיו כשאתם יודעים את כל זה ויש לכם כיוון חשבו את התקציב המתאים וצאו לדרך
בהצלחה!
כדאי לקרוא את מה שאני כותב, שזה בעיקר על שיווק ופרסום באינטרנט ועניינים שקשורים לאתרים